Szövegírás, marketing, vállalkozás-menedzsment. Egyszerűen, közérthetően.

Mi is az a szövegírás?
A szövegírás kapcsán az egyik leggyakrabban felmerülő kérdés a szövegírók között, hogy vajon mit is nevezünk szövegírásnak. Amikor szövegírásról van szó, ugyanarról beszélünk vajon? Vagy a kifejezés ugyanaz – szövegírás -, miközben én, te, a másik és a harmadik szakember, illetve a megbízó mind mást gondol róla? Vajon az újságírás, költészet, könyvírás, beszédírás, a személyes […]

Szerzői jog a marketingkommunikációban
A szerzői jog alapjai Amikor elkezdtem foglalkozni a szerzői joggal, és egyre mélyebbre merültem a vonatkozó jogszabály rejtelmeiben, kiderült, hogy erről a területről írni egyenlő egy feneketlen kútba történő fejesugrással. Mivel szeretem a kihívásokat, és még jobban szeretem a jogtiszta megoldásokat, felkötöttem az alsóneműt, és belevágtam. Íme az első bejegyzés a szerzői jog alapjairól, marketingkommunikációs […]

Így szűrd ki a kamu ügyfélvéleményeket!
Gyakoribb, mint gondolnád, hogy az ügyfelek megtévesztésére kamu visszajelzésekkel operálnak a vállalkozók. Persze nincs új a nap alatt, hiszen a B2C-piacon eddig is divatos volt álvéleményeket írni. A B2B piacon azonban az online jelenlét felerősödésével szaporodtak meg ezek a pozitívnak tűnő, ám átlátszó értékelések, amik könnyen megtéveszthetik a gyanútlan érdeklődőt.

Virtuális asszisztens kisokos: VA tudnivalók A-tól Z-ig
Az elmúlt hónapokban rohamos tempóban lepték el a vállalkozói csoportokat a virtuális asszisztensek, akik különféle szolgáltatásokat kínálnak, jellemzően óradíjas elszámolásban. De kik azok a virtuális asszisztensek, és mit csinálnak pontosan? Kinek éri meg őket választani, és kinek nem ajánlott megbízni egy VA-t? Hogyan válassz virtuális asszisztenst? A cikkemben többek között ezekre a kérdésekre válaszolok. Mielőtt […]

Online marketing kalauz „stopposoknak”
Mivel foglalkozik a marketinges? Mit csinál a szövegíró? Ki alkotja a marketing stratégiát, és ki készíti a kommunikációs tervet? Mikor jön a képbe a webdizájner, és ki a fene az az arculattervező? A kérdéseket napestig sorolhatnám, de inkább hozom a válaszokat. Azaz a nagy online marketing kalauzt, amiből megtudhatod, kinek mi a feladata a marketingpiacon. […]

Hitelesség és bizalom a B2B-kommunikációban
Hitelesség és bizalom a B2B-kommunikációbanPénztárcakímélő tippek szolgáltatóválasztáshoz Egyre gyakoribb jelenség Facebook-csoportokban, hogy önjelölt B2B-szolgáltatók – marketingesek, webfejlesztők, grafikusok, szövegírók, virtuális asszisztensek és sorolhatnánk – hirdetik a tevékenységüket mindenféle szakmai alap nélkül, a hitelesség és bizalom látszatát is nélkülözve. Ez egyfelől a piac velejárója – kóklerek mindig is voltak -, de az online jelenlét igényének megbízó […]

Szerződéskötés, becsületsértés, rágalmazás
Szerződéskötés, becsületsértés, rágalmazás Tényleg mindig az ügyfél a “hülye”? A kérdés provokatív, természetesen nincs hülye ügyfél. Olyan ügyfél van, akinek valamiért nem tudjuk átadni, vagy akitől nem kapjuk meg a megbízás teljesítéséhez szükséges információkat. Olyan helyzet van, amikor kommunikációs problémák vannak az adó és fogadó fél között, és ezáltal sikertelen az üzenet megértése, megértetése. Ettől […]

Tegeződés vagy magázódás?
Tegeződés vagy magázódás? Így lehetsz tisztelettudó az online térben “Tegeződéssel tiszteletlennek tűnök az ügyfél szemében” – gondolják sokan. Ismerős a helyzet, amikor egy Facebook-hirdetésben tegeznek téged, majd amikor tegeződve jelentkezel a hirdetésre, magázódásra váltanak? Teljes képzavar. Magánemberként és szövegíróként is gyakran találkozom a problémával, amikor az emberek „a másik oldalon” nem tudnak mit kezdeni a […]

Gyakran ismételt kérdések (GYIK)
Mennyibe kerül? Hogy zajlik? Mi a menete? Mit érdemes végiggondolnom előtte? Biztos számtalan kérdésed van. Összegyűjtöttem neked a leggyakrabban ismételt kérdéseket, hogy megkönnyítsem a dolgodat.

Arculati elemek nagyító alatt
A logótól a vállalati kultúráig – Amikor azt a szót hallják, hogy arculattervezés, nagyon sok vállalkozónak a céges logó, a háttérszínek, esetleg a céges weboldal ugrik be. Pedig az arculat ennél jóval több, számos apróság nagy kerek egésze. Az, amilyennek a cégedet a kívülállók látják. Szándékosan nem a „célcsoport” szót használtam a „kívülállók” helyett, hiszen az arculatodon is múlik, hogy a terméked/szolgáltatásod eljut-e egyáltalán azokhoz, akiknek értékesíteni akarod.