Tolle után szabadon: Jelen-lét az online térben

Jelen lenni életünk egyik legnagyobb kihívása. Jelen lenni a mostban. A múlton való rágódást, és a jövőt fürkésző gondolatokat elengedve, kizárólag a jelen pillanatra koncentrálni. Megélni azt minden jóságával és fájdalmával együtt. Eckhart Tolle: A most hatalma című könyvében hosszan és részletesen magyarázza a jelen-lét jelentőségét, amit én most az online térre vetítve gondoltam tovább.

szovegneked_blog_online_pexels

Az online marketing elengedhetetlen eleme a jelen-lét. Jelen lenni az online térben. Láthatónak lenni, láthatóvá válni. Ehhez először is meg kell jelenni az interneten, azaz szükségünk van:

    • felhasználóbarát, áttekinthető, minőségről árulkodó weboldalra
    • informatív, és közvetlenséget tükröző közösségi oldal(ak)ra.

A megjelenés azonban nem elég. Ne felejtsd el, hogy a kirakatba tenni a terméket/szolgáltatást nem elég, az iránta való érdeklődést fent is kell tartani. Kommunikálni kell róla nem egyszer, nem kétszer, hanem folyamatosan. Az a vállalkozó, aki szünetelteti, vagy abbahagyja a kommunikációt, többé nem lesz látható. Elnyomják azoknak a termékei/szolgáltatásai, akik folyamatosan, megállás nélkül jelen vannak.

“Az én termékem sokkal jobb, mint a többi, mégsem jön megrendelés, míg másoknál virágzik az üzlet” – keseregnek sokan.

Azt kell, hogy mondjam: az online marketing, és így az online jelen-lét nem a jobb, a minőségibb kínálatról szól. Aki „hangosabb”, aki láthatóbb, aki inkább szem előtt van, azt fogják megtalálni és attól fognak rendelni, annak a szolgáltatásait fogják igénybe venni. Ha vevőket akarsz, igenis szem elé kell kerülnöd, jelen kell lenned az online térben is!

Elkészült a weboldalad, szuper, kész a kirakat. Most már csak oda kell csalogatnod az embereket a kirakatod elé, hogy aztán be is menjenek szétnézni az üzletbe, ahol meggyőzheted őket a vásárlásról. Hogy néz ki ez az online marketingben?

A weboldaladhoz létrehozod a közösségi oldala(i)dat, népszerűsíted az ismerőseid között, ajánlásokat kérsz és kapsz, vagyis megalapozod a social jelenlétedet. Ezt követően több út is áll előtted a terméked/szolgáltatásod népszerűsítésére, a brandépítésre:

    • posztolsz a saját oldaladon
    • posztolsz csoportokban
    • a tevékenységedtől függően létrehozhatsz saját csoportot
    • beléphetsz szakmai csoportokba
    • beszélgetést kezdeményezel
    • beszélgetéshez csatlakozol

Az online jelenlét emellett azt is jelenti, hogy elérhető, megközelíthető vagy. Hogy néz ez ki a gyakorlatban? Egyszerű:

    • az emailekre, üzenetekre belátható időn belül válaszolsz;
    • ha a posztod beszélgetést generál, részt veszel benne;
    • ha segítséget kértél és kaptál, megköszönöd;
    • ha te tudsz segíteni másnak, megteszed.

Nem holnapután, nem egy hét múlva, lehetőség szerint néhány órán belül reagálsz, akkor is, ha érdemi választ csak később tudsz adni.

Te jelen vagy az online térben?